top of page

/

LinkedIn

Sosiale medier

/

Eksempel på materiell

LinkedIn

Karusell

Oppløsning: 1080x1080

Maks 10MB - JPG, PNG eller GIF (ikke animert)

Overskriften i hvert kort blir forkortet etter to linjer.

Karusellannonser på LinkedIn gir en dynamisk måte å engasjere målgruppen på ved å la dem bla gjennom flere bilder i én annonse. Dette formatet gir bedrifter muligheten til å fortelle en mer detaljert historie, vise frem flere produkter eller lede brukere gjennom en stegvis prosess.

Annonsene vises direkte i feeden og lar deg tilpasse hvert kort med eget bilde, overskrift og destinasjonslenke. Hvis annonsen er knyttet til et Lead Gen-skjema, vil alle kortene lenke til det samme skjemaet.

Når annonsen er publisert, kan karusellkortene ikke redigeres. Sørg for at innholdet følger LinkedIns retningslinjer for annonsering for å unngå avvisning.

Destinasjonsadresse – nettadresser må ha «http://» eller «https://» som prefiks. Du kan bruke opptil 2000 tegn på destinasjonslenken.
Annonser som fører til en destinasjons-URL-adresse, må ikke overstige 45 tegn
Karusellannonser med et CTA tilknyttet et Lead Gen-skjema må ikke overstige 45 tegn

Alle spesifikasjoner

Plassering
Oppløsning
Filstørrelse
Filtype
Videovarighet
Hovedtekst
Overskrift
Andre tekniske krav
Bilde
1080x1350
Maks 5MB
JPG, PNG eller GIF
Animerte GIF-bilder må være 250 bilder eller kortere
600 tegn
70 tegn
Vi anbefaler at du bruker vertikale høyde/bredde-forhold for enkeltbildeannonser. Betalte vertikale ressurser vises imidlertid bare på mobile enheter. Mens vertikale bilder på 1:1,91 fortsatt støttes for vertikale bilder, legges det til rammer på hver side av videoen for å passe inn i bilderammen. For å unngå rammer anbefaler vi at du bruker størrelsesforholdet 4:5.
Video
1080x1350
Maks 500MB
MP4, H.264 kodet
3 sekunder til 30 minutter
600 tegn
70 tegn
Karusell
1080x1080
Maks 10MB
JPG, PNG eller GIF (ikke animert)
255 tegn
70 tegn
Destinasjonsadresse – nettadresser må ha «http://» eller «https://» som prefiks. Du kan bruke opptil 2000 tegn på destinasjonslenken. Annonser som fører til en destinasjons-URL-adresse, må ikke overstige 45 tegn Karusellannonser med et CTA tilknyttet et Lead Gen-skjema må ikke overstige 45 tegn

Les mer på plattformens offisielle nettside

bottom of page