top of page
Vode i medvind: Hva vi gjør annerledes og hvorfor det betyr noe
Fade.png

Men, i stedet for å bare lenke til saken (som du absolutt bør lese), vil vi ta deg med bak kulissene og snakke om hva dette faktisk betyr for oss.


Matthew og Ida fra Vode på Kampanje.com
Foto: Anne Marte Bang Fossberg

Så, hva handler Vode egentlig om?

Vi startet Vode fordi vi følte at noe manglet i bransjen. Altfor ofte ser vi kunder som ikke helt forstår hva de faktisk betaler for – og det er ikke deres feil. Bransjen vår har i mange år hatt et rykte for skjulte provisjoner og kompliserte avtaler. Vi ville være annerledes.


Som jeg ble sitert i artikkelen:


Jeg vil at Vode skal pirke litt borti noe av det som bransjen kanskje har holdt litt skjult når det kommer til provisjoner og andre inntektskilder. Vi vil jobbe for å bidra til en bedre mediebransje.

Hos oss handler alt om tillit. Kundene våre vet alltid hva de betaler for, og hvordan vi jobber for å skape verdi. Det koster kanskje litt mer tid og innsats å være så transparente, men det er verdt det. Tillit er nemlig grunnlaget for alt vi gjør.


Vi er ikke et vanlig byrå

Vode er et hybridbyrå. Hva betyr det? Det betyr at vi gjør litt av alt – og vi gjør det skikkelig bra. Vi er både et mediebyrå og et produksjonsmiljø. Vi kan like gjerne sette opp en digital kampanje som vi kan produsere en film. Vi elsker å være hands-on, og det gjør at vi sitter mye nærmere kundene våre.


Jeg er mest opptatt av at Vode skal klare å dyrke et miljø som vi både trives i, og som har en bred kompetanse innenfor de områdene vi jobber med.

Vi er små nok til å være smidige, men store nok til å levere på komplekse prosjekter. Og det er akkurat der vi trives.


Samarbeid som virkelig fungerer

En av de tingene vi er mest stolte av, er samarbeidet vårt med Tante Randi. Vi deler kontor, ideer, og spiller Mario Kart-sammen i pausene. Det er et kreativt ekteskap – bare uten drama. Byråleder Tore Woll beskrev det ganske treffende i artikkelen:


Det var full klaff mellom Tante Randi og Vode fra første stund. Her sitter vi sammen i et åpent landskap og kan ta avgjørelser organisk på de kundene vi samarbeider om.

Dette samarbeidet gjør at vi kan tilby kundene våre noe helt spesielt: en sømløs opplevelse der alt henger sammen – fra kreativ idé til strategi og mediekjøp.


Vekst handler om mennesker

Vi har allerede nådd 10 millioner i omsetning, og det er vi veldig stolte av. Men det som betyr mest for oss, er menneskene – både kundene og teamet vårt. Vi har vært heldige med å jobbe med kunder som Bjørknes, som vi har hatt et langt og godt samarbeid med. Og nå utvider vi teamet vårt! Som Ida sa:


Jeg har lært sykt mye mer enn jeg kunne fra før av. Og det har gått veldig fort – Vode har utviklet seg veldig raskt, det har vært skikkelig gøy å være med på.

Å bygge et team som både har bred kompetanse og verdier som integritet og initiativ, er vår viktigste prioritet fremover.


Hva skjer nå?

Vi er bare i startfasen, og vi har mange spennende planer på gang. Nye prosjekter, nye mennesker, og nye måter å gjøre ting på. Vi tror på å gjøre en forskjell i bransjen – ikke bare ved å levere resultater, men ved å sette en ny standard for hvordan byråer jobber.


Og hvis du vil lese mer om oss, kan du sjekke ut artikkelen på Kampanje her: MATTHEW (29) STARTET EGET MEDIEBYRÅ - NÅ HAR HAN TI MILLIONER I OMSETNING.



OM VODE

Vode i medvind: Hva vi gjør annerledes og hvorfor det betyr noe

12. des. 2024

Matthew Roman

For noen dager siden fikk vi gleden av å bli intervjuet av Kampanje.com, og resultatet ble en artikkel som virkelig satte ord på hva Vode handler om. Det er utrolig kult å se hvordan arbeidet vårt og verdiene vi står for får oppmerksomhet.

Hvordan velge riktig mediebyrå?
Fade.png
Hvordan velge riktig mediebyrå?
Hva er et mediebyrå?
Fade.png
Hva er et mediebyrå?
Innsikt og analyse hos Vode
Fade.png
Innsikt og analyse hos Vode

Mer fra DEVODED

bottom of page